Zalety pozycjonowania stron można podzielić na kilka grup:
Skuteczność reklamy - zależnie od pozycji w wynikach wyszukiwania, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo
przyciągnięcia na stronę nowego klienta.
Efektywność reklamy - na stronie pojawia się zainteresowany klient, a nie przypadkowy internauta.
Niska kapitałochłonność - jest to jedna z tańszych form reklamy w internecie. Pozycjonowanie strony, zależnie od tematu,
można przeprowadzić już za kilkaset złotych rocznie.
Jednocześnie strona dobrze przygotowana, pozycjonowana na konkretne wyrażenia jest również bardzo dobrze
widoczna w wyszukiwarkach na inne frazy kluczowe, gdyż jej ogólny ranking jest wysoki.
Zalety pozycjonowania to także dlugość trwania reklamy oraz jej rozpiętość geograficzna - położenie klienta docelowego
nie stanowi żadnego problemu, gdyż internet nie zna granic.
pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo przyszłościową formą reklamy. Dziś wypozycjonowana strona
będzie przynosić klientów przez bardzo długi okres.